Sztuka na co dzień. Sztuka dla każdego.
DKNY Art prezentuje ekskluzywny zapach Keith Haring
DKNY, kultowa, inspirowana Nowym Jorkiem marka ubrań wprowadza na rynek jedyną w swoim rodzaju kolekcję zapachów inspirowaną twórczością Keitha Haringa, ikony sztuki. Energia Nowego Jorku, śmiały efekt, siła wspólnoty; nowy zapach wysławia wspólną miłość Keitha Haringa i DKNY do Nowego Jorku oraz projekty będące deklaracją artysty. Ta wyjątkowa kolekcja zapachów stworzona została z myślą o kobiecie, która kocha życie w mieście, kulturę i sztukę, która przełamuje granice.
„Zawsze inspirowało mnie życie i wrodzony styl artysty”, mówi Karan. „Twórczość Keitha Haringa podziwiam odkąd jego projekty po raz pierwszy pojawiły się w nowojorskim metrze; są one nie tylko wizualnie atrakcyjne, ale również zawierają przesłanie, które, moim zdaniem, przemawia do każdego. Jest ono zdecydowanie zgodne z ideą DKNY; młoda, miejska i całkowicie oryginalna sztuka nadająca się do noszenia.”
Kartonik zdobi oryginalny projekt Keitha Haringa akcentujący życie miasta oraz podpis artysty. Na każdym flakonie DKNY w kształcie jabłka znajdują się kultowe kształty i figury Haringa. Ta forma robi duże wrażenie.
Inspiracja twórczością Keitha Haringa zaowocowała zapachami Be Delicious Art, Fresh Blossom Art oraz Golden Delicious Art
DKNY Be Delicious Art
Zainspirowany ekscentrycznym stylem i kreatywną paletą Haringa, zapach ten jest pobudzający i świeży, a jednocześnie złożony i bardzo kobiecy. Nasycony nutami zroszonych kwiatów, rześkich owoców i całą gamą eleganckich zielonych nut, wywołuje uczucie porywającej wolności, oryginalności i odlotowej eksplozji. Czarna porzeczka i owoc liczi wprowadzają zaskakującą, świeżą odmianę do nuty zielonego jabłka. Kwiatowe serce rozkwita płatkami róży i mimozy, spod których przebija delikatny powiew piżma i cedru.
DKNY Fresh Blossom Art
Inspirowany zamiłowaniem grafficiarza do żywych kolorów, zapach DKNY Fresh Blossom prezentuje paletę bujnych kwiatów i porywających owoców. Rześkie akcenty czarnej porzeczki i różowego grejpfruta są nasycone aromatem soczystego, czerwonego, pysznego jabłka. Te kompozycje barw rozpływają się w eleganckim bukiecie frezji, magnolii i bujnej esencji różanej na drzewnym tle piżma, drzewa sandałowego i cedru.
DKNY Golden Delicious Art
Podobnie jak twórczość Haringa zapach ten tworzy śmiały efekt. To radosna mieszanka egzotycznych owoców i cudownych białych kwiatów. Ta złożona kompozycja figlarnie otwiera się maliną i bergamotką skropionymi nektarem mango. Serce jest bogate i rozkwita mieszanką białych kwiatów gardenii, płatków kwiatu pomarańczy i zroszonej konwalii. Niezależny kwiat jabłoni otulony jest drzewem sandałowym i rozpieszczającym woalem ciepłych kryształków bursztynu.
DKNY Art Women
Zapach otwiera się naturalną, soczystą gruszką otoczoną grejpfrutem, których dopełnienie stanowi elegancki, pikantny imbir. Na zielone serce składa się konwalia i cyklamen; kwiat pomarańczowy wywołuje zdecydowane uczucie świeżości, a fala intensywnych nut drzewnych otulonych piżmem i maliną pozostawia po sobie długotrwały efekt.
Fundacja Keitha Haringa
Misją Fundacji Keitha Haringa jest kontynuacja, rozwój i ochrona dziedzictwa Keitha Haringa, jego twórczości oraz ideałów. Fundacja wspiera organizacje non-profit, które niosą pomoc dzieciom, a także organizacje zaangażowane w opiekę osób chorych na AIDS, prowadzące akcje edukacyjne oraz poświęcające się badaniom nad tą chorobą.
Keith Haring
Keith Haring (1958-90) był jednym z najbardziej znanych młodych artystów, filmowców, wykonawców i muzyków, którego twórczość nawiązywała do miejskiej kultury ulic Nowego Jorku w latach osiemdziesiątych ubiegłego wieku. Zainspirowany twórczością artystów graffiti, których prace pokrywały wagony metra, Haring zaczął rysować białą kredą na czarnym papierze wykorzystywanym do przykrywania wolnych tablic reklamowych. Swoimi rysunkami zdobiącymi metro Haring był w stanie dotrzeć do szerokiej i różnorodnej publiczności, a oprócz tego metro ostatecznie stało się, jak określił to Haring, „laboratorium” umożliwiającym mu wypracowywanie jego pomysłów. Misją Haringa było tworzenie sztuki dostępnej dla wszystkich, „sztuki na co dzień. sztuki dla każdego.” Już w 1980 roku Haring zaczął wystawiać swoje prace w galeriach i muzeach na całym świecie, ale jednocześnie w dalszym ciągu uczestniczył w projektach publicznych, w tym w kampaniach zwalczania analfabetyzmu oraz w inicjatywach mających na celu walkę z AIDS.
Przed śmiercią Keith Haring założył fundację swojego imienia, aby kontynuować i wzmacniać dzieło swojego życia, którym było niesienie pomocy dzieciom i organizacjom zajmującym się walką z AIDS. Przez całą swoją karierę Haring tworzył murale, rzeźby i obrazy, wspierając w ten sposób szpitale, dzieci z ubogich rodzin oraz różne organizacje zajmujące się ochroną zdrowia.
Prace Haringa były prezentowane na na kilku międzynarodowych wystawach retrospektywnych. Jego dzieła znajdują się w najważniejszych kolekcjach prywatnych i publicznych, w tym także w zbiorach Museum of Modern Art [Muzeum Sztuki Nowoczesnej], Whitney Museum of American Art [Muzeum Sztuki Amerykańskiej Whitney], Los Angeles County Museum of Art [Muzeum Sztuk Pięknych w Los Angeles], Art Institute of Chicago [Instytut Sztuki w Chicago], Bass Museum in Miami [Muzeum Bass w Miami], Centre Georges Pompidou w Paryżu, Ludwig Museum [Muzeum Ludwig] w Kolonii, i Stedelijk Museum [Muzeum Miejskie Amsterdamu].
DKNY
Stworzona w roku 1989 przez Donnę Karan marka DKNY miała stanowić „uliczne” wydanie jej luksusowej kolekcji. W DKNY ubrania są wygodne, projekty realizuje się szybko, a podejście do mody jest zdecydowane. Seria najlepiej sprzedającego się na całym świecie zapachu dla kobiet i mężczyzn Be Delicious zawiera oryginalny zapach Be Delicious, Red Delicious oraz Delicious Night. Wszystkie zapachy serii Delicious są jak miasto oraz marka, którymi były inspirowane – gotowe na miłość, życie i przygodę.
Zapachy Keith Haring Art by DKNY będą dostępne w maju 2013 roku wyłącznie w perfumeriach Sephora.
Sugerowane ceny detaliczne:
DKNY Be Delicious Art 50ml EDT – 209pln
DKNY Fresh Blossom Art 50ml EDT – 209pln
DKNY Golden Delicious Art 50ml EDT – 209pln
DKNY Art Women 100ml EDT – 239pln