„Dzieci są przyszłością świata” – to hasło powszechnie znane i przypominane podczas okazjonalnych wystąpień. Grupa Louvre Hotels poszła krok dalej, ponieważ doskonale wie, jak ważne są dzieci, dlatego kolejną akcję CSR skierowała właśnie do najmłodszych oraz ich opiekunów. Wiemy już, że akcja Kids Our Future, początkowo zaplanowana na jeden miesiąc sierpień, już cieszy się dużym zainteresowaniem przedszkoli i pozytywnym odbiorem najmłodszych uczestników.

Hotele Campanile, należące do Louvre Hotels Group, są przygotowane na przyjazd dzieci i oferują im doznanie wyjątkowych chwil podczas pobytu. Dzięki udogodnieniom, takim jak łóżeczka, windy, lokalizacje w centrum miast czy dedykowane dzieciom menu w restauracjach, rodziny odwiedzające hotele Campanile w największych polskich miastach, mogą czuć się komfortowo, spokojnie i bezpiecznie.

Według danych z ostatnich lat, opublikowanych przez jeden z większych serwisów turystycznych – Travelist, wyjazdy rodzinne stanowią około 43% ogólnej liczby rezerwacji. Szacuje się, że wartość będzie rosła z każdym rokiem. Grupa Louvre Hotels wyszła naprzeciw tym potrzebom i przystosowała swoje hotele do wizyt najmłodszych gości. Dodatkowo jako firma czująca społeczną odpowiedzialność biznesu, podjęła się organizacji akcji, która ma na celu zwrócenie uwagi dzieci, placówek oraz opiekunów na wzrost świadomości ekologicznej.

Campanile oczami dziecka

Akcja Kids Our Future dedykowana została dzieciom w wieku przedszkolnym. Wybrane przedszkola zostały zaproszone do odwiedzenia hoteli Campanile w całej Polsce. Wizyta rozpoczyna się od przywitania dzieci przez pracownika hotelu, który w tym dniu pełni rolę przewodnika wycieczki. Dzieciom hotel znany jest z punktu widzenia gościa, a tym razem mają możliwość dowiedzieć się więcej o panujących w nim zasadach. Wycieczka rozpoczyna się w hotelowym lobby, gdzie najmłodsi poznają podstawowe informacje o miejscu, w którym się znajdują. W recepcji dzieci dowiadują się o znaczeniu hasła check in, check out oraz doby hotelowej. Kolejnym etapem jest zwiedzanie poszczególnych pięter hotelu, wyjaśnienie zasad pracy room service oraz housekeeping’u. Dzieci wchodzą do pokoju, który aranżowany jest jako nieposprzątany, a następnie wchodzą już do posprzątanego pokoju. Dzięki temu mogą na własne oczy zobaczyć różnicę.

Na kolejnym etapie milusińscy zostają zaproszeni do sali konferencyjnej, którą wcześniej specjalnie przygotowano – ze świata biznesu dzieci przenoszone są do kolorowej krainy zabawy i uśmiechu. Dzieci korzystają z atrakcji przygotowanych na tę okazję, biorą udział w pracach plastycznych zatytułowanych: „Campanile moimi oczami”.

„Uczyć, bawiąc oraz bawić, ucząc”

Akcja Kids Our Future ma też na celu „naukę poprzez zabawę”, dlatego zdecydowano się również na poruszenie wątku ekologii w hotelu. Na pytanie, w jaki sposób być ekologicznym gościem, dzieci reagują bardzo żywo, a ich spontaniczne odpowiedzi są rezolutne, szczere i dające, nam dorosłym, do myślenia. Najmłodsi z zainteresowaniem biorą udział w krótkiej prezentacji ekopodejścia w hotelarstwie. Wykorzystując poniższe przykłady, pracownicy hotelu, pokazują dzieciom sposoby na bycie ekologicznym w hotelu, jak również w życiu codziennym:

  1. Zakręć kran, gdy myjesz zęby. 1 zakręcony kran to 12 litrów wody zaoszczędzonych w ciągu 1 minuty.
  2. Poproś opiekuna o obniżenie temperatury w nocy do 18/20° C. Temperatura niższa o 1° C w każdym pokoju w ciągu roku równa się rocznemu zużyciu energii w dużym mieście.
  3. Ręczniki użyj przynajmniej 2 razy. Powieś te, których możesz użyć ponownie. Przeznaczone do prania, zostaw w umywalce. 1 ponownie użyty ręcznik = 6 litrów zaoszczędzonej wody.

Na zakończenie wizyty dzieci otrzymują naklejki związane z akcją oraz drobne podarunki, które wywołują uśmiechy na buziach. Opiekunowie otrzymują oficjalne oprawione w ramki podziękowanie za obecność.

To dla Was tworzymy wyjątkowe chwile

– Akcję Kids Our Future rozpoczęliśmy w sezonie wakacyjnym i skierowaliśmy do placówek przedszkolnych. Wizytą w hotelach chcemy uatrakcyjnić dzieciom letni pobyt w przedszkolach, jak również odnieść się do podnoszenia świadomości ekologicznej wśród najmłodszych – podkreśla Danuta Marcinkowska, Marketing & PR Coordinator.

Przedsięwzięcie ze względu na duże zainteresowanie zostaje przedłużone i będzie kontynuowane we wrześniu. Do akcji dołączył również krakowski hotel Metropolo by Golden Tulip, należący do Grupy Louvre Hotels, który w najbliższych dniach zaprosi dzieci do siebie. Wycieczka po tak atrakcyjnych wnętrzach, jakimi dysponuje hotel, z pewnością zostanie zapamiętana na długo.

O Louvre Hotels Group

Louvre Hotels Group jest znaczącym graczem na globalnym rynku hotelowym, z portfolio, które obejmuje obecnie ponad 2600 hoteli w 54 krajach.

Posiada pełną gamę hoteli od 1 do 5 gwiazdek, z historycznymi markami Louvre Hotels Group (Première Classe, Kyriad, Kyriad Direct, Campanile, Tulip Inn, Golden Tulip, Royal Tulip), 5 markami sieci Sarovar w Indiach, francuską grupą Hôtels & Préférence oraz chińską marką Metropolo. Louvre Hotels Group ma także partnerstwo dystrybucyjne z luksusową grupą Lucien Barrière.

Louvre Hotels Group jest spółką zależną Jin Jiang International Holdings Co., Ltd., drugiej co do wielkości grupy hotelowej na świecie.