Nowości

Batiste z myślą o osobach z ADHD. Pierwsza taka akcja edukacyjna w Polsce

Suchy szampon Batiste pojawił się na polskim rynku za sprawą firmy Ocean Trade. Pracuje w niej kilka kobiet z ADHD, które – na bazie własnych doświadczeń – postanowiły przygotować unikalną akcję edukacyjną ‘BATISTE & ADHD’. Jej celem jest pomoc innym kobietom z taką diagnozą w odnalezieniu równowagi i odzyskaniu zagubionego czasu. Jak? Za pomocą sprytnych trików i smart rozwiązań, które podpowie również ekspertka akcji – Aneta Korycińska, autorka książki „Radio w mojej głowie. Opowieści o ADHD”. Suchy szampon oczywiście także znajduje się na tej liście!

Dorosłe kobiety z ADHD – jest ich coraz więcej!

W ostatnich latach w Polsce lawinowo przybywa kobiet z diagnozą ADHD. Przez lata ADHD było łatką przypinaną niegrzecznym chłopcom. Kobiety sobie radziły. Albo nie radziły. Albo miały inne łatki: spóźnialskiej, chaotycznej bądź nieogarniętej. Osoby z ADHD potrafią odnosić niebywałe sukcesy, gdy mają je pod kontrolą, ale dla większości to jest ogromne wyzwanie, by sprostać codzienności. I dotyczy to zwłaszcza pań. Mnóstwo z nich, szczególnie tych, które opiekują się rodziną, czuje ogromną presję na utrzymywanie standardów domowego ogniska jak z reklamy. Nieważne jakie sukcesy odnoszą, są oceniane przez pryzmat ich wyglądu i domu. A ich mózg to niemilknące radio…

Radio w mojej głowie – gdy mózg działa inaczej…

Osoby z ADHD słyszą niemilknące radio w swojej głowie. Każdego dnia, w pracy, w łóżku i pod prysznicem gra ono na przemian miliony melodii. I w dodatku ktoś regularnie przekręca gałkę, aby muzyka brzmiała głośniej i głośniej… To nie choroba, to odmienny sposób funkcjonowania mózgu, z którym trzeba nauczyć się żyć. Utrudnia planowanie pracy, koncentrowanie się na rozmowie lub zadaniu. Wynika to m.in. z  problemów z regulacją dopaminy, prowadzących do niestabilności emocjonalnej czy skłonności do zaburzeń snu. Ważne jest, aby dbać o siebie, być dla siebie wyrozumiałą oraz zrozumieć mechanizmy stojące za ADHD. Wiele wyzwań, z jakimi mierzą się osoby z tym zaburzeniem, opisuje w swojej książce „Radio w mojej głowie. Opowieści o ADHD” ambasadorka akcji edukacyjnej ‘BATISTE & ADHD’ Aneta Korycińska, redaktorka i polonistka, znana jako „Baba od polskiego”. Co prawda, nie istnieje magiczny guzik, który pozwoli wyciszyć radio, ale niektóre negatywne aspekty ADHD można zniwelować –  wyjaśnia autorka, która w swojej książce wspomina także o roli suchego szamponu w  ratowaniu…poranków. Dlaczego akurat ona została ambasadorką tej akcji? Aneta Korycińska to polonistka, redaktorka, oligofrenopedagożka, nauczycielka i założycielka strony „Baba od polskiego”, która już od 2017 roku przyciąga uwagę ponad 10 milionów użytkowników. Jest zwyciężczynią konkursu ‘Vivelo Top Creators 2024’ w kategorii ‘education’ i laureatką nagrody za upowszechnianie czytelnictwa w Książka Roku 2024 Polskiej Sekcji Ibby. W  swojej działalności internetowej skupia się na obnażaniu językowego obrazu świata, punktuje absurdy systemu edukacji, a także pogłębia wrażliwość na neuroatypowość. Uwielbia się uczyć i poznawać nowe branże, dlatego oprócz polonistyki ukończyła także psychologię zwierząt, zarządzanie oświatą, oligofrenopedagogikę oraz redakcję językową tekstów. W tej książce opowiadam Ci, co kryje się w mojej głowie. I nie tylko mojej – chcąc poznać więcej niż jedną stację, oddałam także głos osiemnastu gościom mającym późną diagnozę ADHD. Zapraszam do wysłuchania tych historii.

TRIKI na lepsze życie z ADHD

Życie z ADHD to sztuka samooszukiwania. I nie ma w tym nic złego! Dlatego Aneta Korycińska, wraz z  marką Batiste, w cyklu wspólnych publikacji na social mediach podpowiedzą wiele skutecznych rozwiązań ułatwiających organizację codziennego życia, gdy ma się ADHD. Zdradzą również sprawdzone triki, które uczynią je łatwiejszym. Jakie tematy zostaną poruszone w  merytorycznych materiałach? Klasyczne przy ADHD: problemy ze snem, prokrastynacja, wpływ bodźców dźwiękowych i świetlnych, zapominanie, brak koncentracji, kłopoty z nauką czy regulacja emocji lub ślepota czasowa, czyli zupełnie nieradzenie sobie z kontrolowaniem upływu czasu. I pomóc może suchy szampon, ratujący minuty, które uciekły nie wiadomo kiedy, a mycie włosów… cóż, po prostu nie zmieściło się w grafiku. Warto mieć go pod ręką, by niepotrzebnie nie stresować się, gdy na przysłowiowe „pięć minut przez wyjściem” okazuje się, że włosy domagają się odświeżenia. Taki prosty trik może uchronić przed zalewem trudnych emocji, które nie tylko chwilowo zepsują nastrój, ale i dokładają się do frustracji oraz poczucia winy, z  jakimi osoby z  ADHD często sie borykają. Do wyboru są dziesiątki wariantów w tym: Be You, czyli afirmacja samoakceptacji, Unwind z lawendą, by ‘wrzucić na luz’ oraz Wonder Woman – bo każda kobieta to superbohaterka! Batiste od lat pomaga im uniknąć pułapek wynikających z życia w niedoczasie i  w  biegu poprawić wygląd. To nie jest przypadek, że jest to jeden z ulubionych produktów wśród kobiet z ADHD!

Marka Batiste zaplanowała także szereg działań zewnętrznych, m. in. publikacje w  prasie i digitalu, obecność w social mediach na profilach influencerów z  diagnozą ADHD oraz wydarzenia z udziałem ekspertki akcji. Warto śledzić oficjalne kanały marki, by nie przegapić najnowszych publikacji nt. ADHD.facebook.com/BatistePl / instagram.com/batistepl / tiktok.com/@batistepl / www.batiste.pl/adhd

Suchy szampon Batiste, średnia cena ok. 18 zł/200 ml

Ponad 40 wariantów, zapachowych i premium, do wyboru!

Możesz również polubić…