Co łączy artystów XX wieku z ikoną popkultury? Na to pytanie odpowiadają marki Moleskine i Barbie, które spotkały się w celu stworzenia wyjątkowej, limitowanej kolekcji, będącej odzwierciedleniem współczesnej podróży ku kreatywności, realizacji marzeń i osiągania celów.
Sięgając do twórczości największych artystów XX wieku – Van Gogh’a, Picasso czy Hemingway’a, możemy odnaleźć ich artystyczne zapiski w zeszytach z charakterystycznymi zaokrąglonymi rogami. Notes, który pozwalał pisać lub szkicować w dowolnej formie i w dowolnym miejscu, szybko stał się ulubionym notatnikiem wśród ludzi związanych z literaturą czy sztuką, niejednokrotnie podejmujących ryzyko w poszukiwaniu tożsamości oraz pokonywaniu własnych barier.
Dążenie do realizacji marzeń to również synonim współczesnego wizerunku Barbie, która z biegiem lat stałą się nie tylko ikoną popkultury o najdłuższym dziedzictwie, ale i niekończącym źródłem inspiracji, dla młodych dziewcząt, które mogą same zdecydować, jak będzie wyglądała ich przyszłość.
Barbie i Moleskine to ponadczasowe marki, które zachęcają do planowania, szkicowania swoich marzeń oraz pobudzania własnej wyobraźni, w myśl przesłania: możesz wszystko, możesz być kimkolwiek zechcesz.
W limitowanej kolekcji Barbie x Moleskine znajdziemy 6 produktów: 2 klasyczne notatniki w wersji gładkiej oraz w linie, 2 wydania kieszonkowe, etui na telefon, a także wersję dla kolekcjonerów ręcznie numerowaną do liczby 9 999, która zawiera: notes z okładką w paski zainspirowaną kostiumem kąpielowym pierwszej lalki Barbie z 1959 roku oraz długopis z inspirującym cytatem twórcy lalki, zamknięte w pudełku z oryginalnymi ilustracjami. Kolekcja nawiązuje do charakterystycznych elementów związanych z lalką Barbie: pierwsze szkice, logo, akcesoria modowe, wzory inspirowane jej strojami. Motyw lalki znajdziemy nie tylko na okładce i banderoli, ale także
w dołączonych do produktów naklejkach, czy na wewnętrznych stronach notesów, w formie rysunku czy cytatów jej twórcy – Ruth Handler.
O Barbie:
Barbie zadebiutowała na rynku 9 marca 1959 roku. Lalka powstała z inicjatywy Ruth Handler, która chciała pokazać dziewczynkom, że mogą być kim chcą, mogą wyobrażać sobie swoje dorosłe życie, a w trakcie zabawy mogą odgrywać sytuacje znane z codziennych obserwacji. Lalka Barbie od początku swojego istnienia odzwierciedla różne narodowości, profesje, role społeczne i style. Przełomem dla marki było pojawienie się w 2016 roku trzech nowych sylwetek Barbie (wysoka, drobna, krągła), 7 typów karnacji, 22 kolory oczu i 24 różnych uczesań.
Obecnie Barbie jest sprzedawana w 140 krajach, a 99% dziewczynek w wieku do 10 lat ma przynajmniej 1 lalkę Barbie. Marka Barbie to nie tylko lalki, ale również mebelki, pojazdy, ubranka i akcesoria dla lalek. Na YouTube istnieje 1000 kanałów poświęconych Barbie.
O Moleskine
Wzór kieszonkowego notatnika oprawionego w czarną skórę ma ponad 200 lat. Na początku były produkowane przez małe włoskie manufaktury i dystrybuowane przez paryskie sklepy papiernicze odwiedzane przez międzynarodową awangardę. W latach 80-tych XX wieku, w wyniku zamknięcia zakładu intorigatorskiego, notatnik zniknął z rynku. W 1987 roku Bruce Chatwin w swojej powieści The Songlines opisuje historię kultowego notatnika i nadaje mu nazwę „moleskine”. Legenda zostaje wskrzeszona w 1997 przez wydawcę
z Mediolanu, który użył nazwy wymyślonej przez Chatwina jako marki.
Oryginalne moleskiny mają dziś dwa rodzaje okładek: twardą i miękką. Klasyczne są czarne, ale współcześnie Moleskine nie jest już tylko małym, czarnym notatnikiem. Powstaje wiele notatników, kalendarzy, dzienników,
a nawet specjalnych notatników do zapisywania przeczytanych książek, wypitych win, czy obejrzanych filmów. Większość produktów jest dostępna w rozmiarach od kieszonkowego, po extra duże. Co roku Moleskin współpracuje z innymi markami tworząc specjalne edycje swoich produktów. Tak powstały notesy sygnowane logo, cytatami i postaciami m.in. ze Star Wars, Peanut czy Lego.