W sezonie wiosenno – letnim królują sałatki. Świetnie sprawdzą się nie tylko na przyjęciach, ale także jako smaczna przekąska czy lekki lunch do pracy. Zawierają mnóstwo witamin i cennych składników mineralnych, a wzbogacone o dobrej jakości oleje roślinne są również doskonałym źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych (NNKT), kwasów omega-3 i omega-6. Tylko który olej wybrać…?

Na rynku dostępnych jest wiele rodzajów olejów. Ich właściwości, smak i kolor zależą m.in. od surowca oraz sposobu pozyskiwania. Najpowszechniejszymi sposobami otrzymywania oleju są tłoczenie, ekstrakcja i podgrzewanie. Warto wiedzieć, że tłoczenie i wyciskanie może odbywać się na dwa sposoby – na zimno lub ciepło. Najlepszej jakości olej to ten tłoczony na zimno, ponieważ zachowuje intensywność smaku i maksimum substancji odżywczych. A co mamy do wyboru?

  1. Oliwa z oliwek najlepiej sprawdzi się w daniach kuchni śródziemnomorskiej. Zawiera jedno- i wielonienasycone kwasy tłuszczowe, które chronią przed miażdżycą, regulują ciśnienie krwi oraz obniżają poziom złego cholesterolu. To także bogactwo kwasów omega 3 i 6 oraz witamin A, E i C.
  2. Olej lniany będzie idealnym dodatkiem do każdego rodzaju sałatek. W swoim składzie zawiera mnóstwo cennych NNKT oraz liczne witaminy i minerały. Ma charakterystyczny smak, przez niektórych określany jako „rybi” oraz lekką goryczkę. Może być używany do sałatek, ryżu czy zupy.
  3. Olej z pestek dyni ma wiele prozdrowotnych właściwości. Podejrzewa się, że regularnie stosowany może zapobiegać miażdżycy naczyń krwionośnych i chorobom prostaty. Spośród innych wyróżnia się wyczuwalnie orzechowym aromatem i ciemnozielonym kolorem.
  4. Olej sezamowy znalazł zastosowanie głównie w kuchni azjatyckiej. Ma działanie m.in. wykrztuśne i przeciwnowotworowe.
  5. Olej rzepakowy nazywany jest oliwą północy. Zawiera jednonienasycone kwasy tłuszczowe i witaminy takie jak A, D, E i K. Ma intensywny lekko, orzechowy zapach i słodkawy smak. Idealnie pasuje do chleba, twarogu i sałaty. Jest dobrym dodatkiem do gotowanej kapusty, surówek i racuchów. Pasuje do potraw z ziemniaków i ryb, a także stanowi doskonałą zaprawę do śledzi w oleju.
  6. Olej kukurydziany ma lekko migdałowy Świetnie sprawdza się do potraw na zimno.
  7. Olej z pestek winogron to prawdziwa skarbnica witaminy E. Nie zdominuje smaku potrawy, a jedynie go podkreśli. Lekki i wyjątkowo uniwersalny.

Ale czy istnieje olej idealny? Jeśli marzymy o takim  możemy eksperymentować kupując różne rodzaje i mieszać je ze sobą, uzyskując ciekawe połączenia smakowe. Możemy też wybrać prostszy sposób i kupić olej marki DuoLife RegenOil Liquid Gold. To prawdziwe płynne złoto wśród najwyższej jakości olejów tłoczonych na zimno. Tym co wyróżnia DuoLife RegenOil Liquid Gold jest działanie oparte na bazie skomponowanych 13 olejów roślinnych, dobranych pod kątem działania przeciwutleniającego, wspomagających zawartych w produkcie kwasów Omega. Wzbogaconych o naturalną witaminę K2MK7 i witaminę D3. Łączy  w sobie nie tylko cechy suplementu diety, ale również wpływa na fizjologię ludzkiego organizmu oraz wspomaga utrzymanie zdrowia. To najlepszy wybór do każdej sałatki!

www.duolife.eu